A Marketing tervezés és az Online Marketing
Az online marketing taktikája:
- elsőként jelen lenni
- felhívni a lehetséges kuncsaft érdeklődését portékánkra, jelenlétünkre
- fenntartani és folyamatosan bővíteni az ügyfelek számát
- a különféle online marketing kellékeket folyamatosan és egymást kiegészítve bevetni
A net a világ minden táján változatosan van jelen, azonban nem mindegy, hogy mi az, amit észreveszünk az információk sokaságából. Ezért az online marketing szakemberek majdnemhogy tudományos feltárással és kutatással próbálják tökéletessé tenni és egyfolytában újraformálni az árusítási módszereket, ezért kell marketing terv.
Az online marketing azért jelenthet tényleges üzleti vonalat a vállalkozás részére, mert napjainkban az emberiség legfontosabb információforrása a net. Nem utolsó szempont az sem, hogy az online marketing a leghatásosabb és egyben legkisebb költségű lehetőség, amely segítségével megközelíthetőek a vásárlók.
Egyik része, hogy azokat a vásárlókat is elérje és megnyerje, akik nem is tudnak arról, hogy vásárolni szeretnének. Valamint lényeges, hogy amelyik ügyfélnél már megvan a költekezési szándék, azok a vásárlók a mi cégünktől vegyenek, ne a konkurenciától. Ennek alappillére, hogy az ügyfél minket találjon meg.
Marketing terv és a Marketing tervezés
Statisztikai tény, hogy azok a vállalatok, akik a napi tevékenységeken kívül a cég jövőjének tervezésével és ezekhez használt eszköztáruk szélesítésével is foglalkoznak, 30-50%-kal magasabb hasznot érnek el. Ha egy cég tervez, az azt eredményezi, hogy célravezetően felügyeli a megújulást, tisztázta a célokat, amit meg szeretne valósítani, könnyebben képes mérni folyamatai eredményét és időben tud rajta javítani, ha esetleg mégsem születnek meg a kitűzött eredmények.
A XXI. századi marketing tervezés stratégiája
A marketing terv készítése célja is az, hogy a vállalat mindig tudjon fejlődni, nőni, tudatosan létezzen és funkcionáljon egy adott üzleti térben és ne csak a szerencsében bízva próbálja üzemeltetni magát és profitot előállítani. A vállalat célkitűzéseinek, működésbeli folyamatainak kitalálása sok kapkodástól, felesleges tőke-, idő- és energiapazarlástól képes megmenteni a vállalkozás vezetőit és a munkatársakat is. A marketing terv készítése tehát egy olyan dokumentum, ami egységbe rendezi egy cég vezetői számára az adott piaccal kapcsolatban fontos tudnivalókat, információkat, megtervezi az elérendő célokat és megmutatja, hogy milyen módszerrel, milyen források bevetésével
lehet azokat megvalósítani. Taktikai, stratégiai szempontokat tartalmaz a cég marketing tevékenységeire nézve és ami a leghangsúlyosabb, hogy az egyes lépésekhez anyagi tőkét is szerez, ezzel
anyagi eredményességet biztosít a cég marketing tevékenységében - vagyis a cég csak arra fog költeni marketing területen, amire szükséges, ami releváns, ideális arányú bevételt is képes hozni a
másik oldalon.
A marketing terv készítése sajnos hosszú feladat. Sok agyalást, tervezési munkát kér és ezenfelül még rögzíteni is kell, ami mind-mind fontos időt és energiát visz el. Éppen ezért is szokták ennyire mellőzni a kisvállalkozások, mivel egy kisvállalkozás leginkább kevesebb erőforrásokkal rendelkezik, a tulajdonos tipikusan mindig jön-megy intézkedik, tüzet olt - tehát a cégében munkálkodik.